۷ روتین مراقبتی پوست که برای افراد پرمشغله حکم جواهر را دارد

۷ روتین مراقبتی پوست که برای افراد پرمشغله حکم جواهر را دارد
امتیاز به این post

اگر از انواع کرمهای مختلفی برای صورت خود استفاده می کنید، ممکن است با یک اشتباه کیفیت پوست خود را خرابتر کنید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که هیچ ماسکی را نمیتوان بیشتر از دوبار در هفته استفاده کرد. متخصصان پوست و موی کره ای رازهای ساده اما موثری برای مراقبت از پوست دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم

  • صبحها صورت خود را فقط با آب بشویید

حتی یک شوینده ملایم هم اگر دوبار در روز استفاده شود برای پوست ضرر دارد. بهترین زمان برای شستن صورت با آب صبحها است. تنها باید یک نکته را به خاطر داشته باشید. برخی مواد مانند ماسک های خواب را در طول شب میتوانید بر روی صورتتان نگه دارید. اگر از آنها استفاده می کنید میتوانید صبح قبل از آنکه از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید، صورتتان را به طور کامل بشویید.

  • هر روز از ماسک استفاده نکنید

بهتر است هفته ای دوبار و نه بیشتر از ماسک استفاده کنید. تنها پوستهای بسیار چرب میتوانند از ماسکهای بیشتر استفاده کنند. تنها ماسکی که هر شب میتوانید استفاده کنید ماسک آبرسان است.

  • پوست را پاکسازی و سپس آبرسانی کنید

متخصصان کره ای توصیه می کنند که وقتی پوستتان را پاکسازی کردید باید بلافاصله آن را آبرسانی کنید.  هر چه سنتان بالاتر رود سطح استروژن بدن تان پایین تر می آید و پوستتان احتیاج بیشتری به مواد آبرسان پیدا می کند. برای حفظ رطوبت پوست، متخصصان پوست استفاده از موادی چون عسل، گلاب، اسید هیالورونیک و ویتامین ای را توصیه می کنند.

  • میتوانید از یک کرم صورت برای قسمتهای مختلف صورتتان استفاده کنید

یک متخصص پوست و موی کره ای توصیه می کند هر چه از کرمهای مختلف کمتری روی صورتتان استفاده کنید نتیجه بهتری می گیرید. او قبلا برای ناحیه چشم، پیشانی و قسمتهای دیگر صورت از کرمهای مختلفی استفاده می کرد. سپس متوجه شد که این ترکیب باعث آکنه می شود و دیگر آن را ادامه نداد.

  • از محصولات مراقبتی ضد آلودگی برای پوست استفاده کنید

کره ایها به خصوص افرادی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند،  تمایل به استفاده از ماسکهای ضد آلودگی هوا دارند . برای مثال میتوانید از ماسک های ضد آلودگی که زغال یا ماچا دارند استفاده کنید. برای پوستهای حساس میتوانید از ماسک شیر بادام استفاده کنید.

  • از تکنیک ماسک دوگانه استفاده کنید

پوست زیر چشم شما بسیار حساس است و برای همین است که باید به آن توجه اضافی داشته باشید. متخصصان کره ای پیشنهاد می کنند که در حین استفاده از ماسک صورت میتوانید از خشک شدن پوست زیر چشم با گذاشتن چسب چشم محافظت کنید.

  • از یک کرم دور چشم با پایه ژل به عنوان پرایمر استفاده کنید

برای آنکه کانسیلر دور چشم تان به طور یکنواخت پخش شود،  و پوست زیر چشمتان شفافتر به نظر برسد تکنیکی وجود دارد. از کرم های دور چشمی استفاده کنید که ژلی بوده یا پایه آب دارند. این فرمول به کاهش حلقه های سیاه دور چشم کمک می کند. همچنین باعث مات شدن پوست تان می شود.

حتما بخوانید:   اگر بدون پتو بخوابید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف